close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שרציתם לדעת על ערק: תרופות סבתא, קוקטיילים וכו'

מערכת שורשד אב, תשעו08/08/2016

משקאות אניס הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מארון התרופות ומדף הקוקטיילים. הנה כמה דברים שאפשר לעשות איתם חוץ מצ'ייסרים

תגיות:
ערק
צילום: יח"צ האתר

משקאות אלכוהוליים ממשפחת האניס מגיעים מכל רחבי המזרח התיכון ומזוהים עם מדינות כמו ירדן, לבנון, מצרים וכמובן ישראל. השם הכי מוכר של המשקה הוא ערק, שאותו מייצרים על ידי התססה וזיקוק של ענבים או תמרים. לאחר מכן נותנים לנוזל לטפטף על זרעי או עלי אניס מיובשים שמקנים לו את הטעם הייחודי. אפשר לזהות אותו על ידי הצבע השקוף, תכולת אלכוהול של 40%-80% וטעם מנטול חריף.

מקובל לשתות משקאות ערק עם קרח או מים קרים, אבל יש עוד שורה ארוכה של שימושים ששווה להזכיר. זהו אחד המשקאות הנפוצים בארון התרופות המסורתי והוא גם בא לידי ביטוי במדפי קוקטיילים של ברים יוקרתיים.

מה סבתא עושה עם הערק?

אפשר להשתמש במשקאות אניס קודם כל על מנת להתמודד עם מיגרנה וכאב ראש. כדאי למרוח קצת ערק על המצח, ולאחר מכן לשתות מים קרים מאוד עם כפית דבש. רצוי גם להניח טבעות בצל על המצח ולהבטיח טיפול יסודי, או לאכול 10-12 שקדים כדי להשיג ערך תזונתי.

בכאבי בטן ניתן למרוח את המשקה ישירות על האזור הנגוע. המשקה מקל על הכאב וגם מסייע ליציאות מסודרות. זה פתרון אידיאלי עבור הורים לתינוקות וילדים, כי הוא לא דורש את הכנסת האלכוהול לתוך הגוף. מעבר לכך, ניתן לספוג נייר בכמה טיפות כדי לשים על פצעים פתוחים ולחסום כניסת חיידקים. האניס עוזר לפצע להיסגר באופן טבעי ומקל על הכאב הראשוני.

תרופות סבתא לא פחות פופולאריות של משקאות אניס יכולות לטפל בכאבי שיניים. את זה נהוג לבצע על טווח רחב של גילאים, כי התרופה מתאימה גם למבוגרים וגם לילדים. ניתן לדוגמא לטפטף מעט מהמשקה על השן הכואבת, אך עדיף להתחיל עם גרגור מי מלח כדי להרגיע את האזור. מיטיבי לכת יניחו שן שום בחור של השן הכואבת לפני שיפנו לרופא, ויש סבתות שממליצות על אכילת רסק תפוחים.

הקוקטייל הבא שלכם יכלול אניס

ערק הוא בסיס נהדר לקוקייטלים. אפשר לנסות את הגרסה הקלאסית של משקה אניס עם לימונדה גרוסה, לימון והרבה קרח, או להרים את הרף עם קוקטייל "העיר הלבנה": מזיקה שוט ערק על קרח בכוס היי בול ולאחר מכן השלמת הפער עם ביטר למון.

עוד קוקטייל אטרקטיבי הומצא בתל אביב וזכה לשם "מר ציפן", כי הוא כולל שוט אניס, רוזטה וסודה או מים ביחס שווה והרבה קרח. מי ששותה אותו בפעם הראשונה אמנם זקוק למעט זמן כדי להתרגל לטעם, אך בסופו של דבר מדובר על תוצאה חיובית שבהחלט שווה את המאמץ.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה